3780 Edelény Borsodi út 36/b. Telefon: (48) 525-134 Fax: (48) 525-134 Email: szentmiklos.edeleny@gmail.com www.sztmi.hu
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Régebbi cikkek

LEGO Education

3780 Edelény Borsodi út 36/b. Telefon: (48) 525-134 Fax: (48) 525-134 Email: szentmiklos.edeleny@gmail.com www.sztmi.hu

7 érdekes tény a közösségi portálokról

Folyamatosan növekvő mennyiségű információt a felhasználók hozzák létre, amint frissítenek, csatlakoznak, összegyűjtenek és kommunikálnak ellátják a kutatókat könnyen elérhető adat tömegekkel. Ennek eredményeként ma már a kutatók több száz tanulmányt publikálhatnak Facebookon, minden évben, amelyek felfedik a gyakran meglepő adatokat arról, hogyan befolyásolja a társadalmi hálózat a virtuális és valós kapcsolatokat.
„A csúcspontján vagyunk egy új társadalom kutatási módnak” – Nicholas Christakis, a Harvard szociológiai professzora mondta a New York Times magazinnak, amikor a vizsgálta az új kapcsolatot a Facebook és a tudományos kutatás között.- „Az elődeink csak álmodni mertek olyan adatokról, amelyek nekünk most birtokunkban vannak.”
Sajnos lehetetlen lenne közzétenni az elmúlt év minden tanulmánya által bemuatott meglepetéseket. Igaz, mostanra szűkítették a listát, ez a legjobb 7 meglepő következtetés 2011-ben:
1) A Facebook szomorúvá teszi a felhasználókat, azáltal, hogy segít más felhasználókkal azt láttatni hogy jobban vagyunk, mint ők valójában.
Ez úgy látszik, egy nyilván való következtetés, amit le lehet vonni a Facebookról, valószínűleg azért, mert mindenütt jelenlévő érzés, sok ember nem bírja abbahagyni a kérdezősködést. Mindazonáltal, egy kutató úgy döntött, hogy tovább vizsgálja a kapcsolatot a Facebook és a boldogtalanság között, ezután megállapította, hogy a legtöbb barátja rosszabbul érzi magát, miután bejelentkezett az oldalra.
Egy sor tanulmány, melyet a Standford Egyetem doktorandusza, Alex Jordan, vezetésével főiskolai tanulok végeztek – egy demográfiai kísérlet, ami a Facebook felemelkedése közben lépett fel –  értékelték a tanulók képességeit, arra vonatkozólag, hogy mennyire pontosan képesek megítélni egymás hangulatát. Időről időre, Jordan úgy vélte hogy a diákok alábecsülték a társaik boldogtalanságát. Minnél inkább alábecsülték társaik szomorúságát, annál boldogtalanabbá váltak. „Ha Jordan következteései helyesek, mindebből a következik, hogy a weboldalaknak volna egy különleges ereje, hogy szomorúbbá és magányosabbá tegyen minket” – az író, Libby Copeland magyarázta a tanulmányról szóló beszámolóban: „Az emberek életének legviccesebb, legvidámabb perceinek variációival találkozhatunk a bemutató által, és hívogat az állandó összehasonlításra, amiben hajlamosak vagyunk vesztesnek érezni magunkat. A Facebook, úgy tűnik, hogy kihasználja az emberi természet Achilles-sarkát.”
2) Mi számít legjobban a Facebook profilodban? Képek, állás, kit ismersz…általában az a dolog ami al lap legtetején van.
Esély van rá, ha megkérdezel egy véletlenszerű Facebook felhasználót, hogy mi érdekli legjobban a barátai profliján, talán említi az állapot frissítéseket, a hozzászólásokat, a link megosztásokat és az eseményeket. De Mashalbe úgy döntött, hogy a tettek hangosabban beszélnek, mint a szavak, a szem-követés technikájával, meghatározza hol időzik el leghosszabb ideig a felhasználó szeme. Miután mintegy 30 felhasználó szemét követte, mialatt böngészett Facebook, Google+, LinkedIn és más oldalak profiljain, tett néhány érdekes észrevételt:
- Facebook-on, StumbleUpon-on  és Klout-on a profilkép érdekli a felhasználókat a legjobban.
- Linkedln-en, azomban az állás címkén mozgott a szem a leggyorsabb és leghosszabb ideig, a szervezés több figyelmet kap, mint bármi más ezen az oldalon.
- Az emberek valójában azzal törődnek, hogy kit ismersz, pásztázzák a miniatűr képeket, amik a felhasználók „Barátok” listájában vannak.
Ahogy várható volt, több figyelmet kap, ami a profil tetején van, mint ami lentebb jeneik meg, kivéve a Youtube-ot és a Twittert.
3) Azok fősikolások, akik utalnak az alkoholra,  több barátjuk van, mint azoknak, akik nem.
Egy nagy egyetem 225 férfi tanulóját tanulmányozták, a többség 19 éves körüli, Katie Egan és Megan Moreno kutatók rávilágítottak, hogy 85 százalék céloz az alkoholra a profilján legalább egyszer. Talán nem meglepő, hogy növekednek a célzások az alkoholra, ahogy nő Facebookon a barátok száma.
4) Összesen 4,74 fok, ami elválasztja bármely két embert a világon.
A kutatók dolgoznak a Facebookkal és egy milánói egyetemmel, megcáfolták az évszázados „hat fokos elkülönülés” mítoszát, úgy, hogy elemeztéka fiókok számát –  721 millió Facebook felhasználót – vagy több mint egy tizedét a világ lakosságának – és megállapította, hogy azoknak a vonalaknak az átlagos száma, ami szétválaszt bármely két embert,  4,74 fok.
Az Egyesült Államokban ez a szám még alacsonyabb: 4,37. Ez sokkal rövidebb távolság két idegen között, mint a 6,6 fokos elkülönülés, amit a Microsoft számolt ki 2008-ban, a New York Times közvetítette a tanulmány.
5) A Facebooknak nincsenek, vagy kis hatásai vannak a tanulásra
Ahogy Mashalbe tudósította, egy tanulmány elemezte az összefüggést a Facebook használat és az emelkedő osztályzat átlag között, ami azt mutatja, hogy az átlagos hallgató átlaga csak 0.12-dal esik minden 1,5 plusz órával, amit böngészéssel tölt a Facebookon.
Ugyanakkor, az „extra idő” ebben az összefüggésben azoknak az óráknak a számát jelenti, amit valaki Facebookon tölt. A legtöbb diák, hetente, átlagon felüli időt tölt Facebookon… amely körülbelül 12 óra.
6) A 12 évesek több mint felének illegális fiókja van, a legtöbbjük a szüleik segítségével regisztráltak.
Annak ellenére, hogy a Facebook tett biztonsági lépéseket, melyek tiltják a 13 év alatti gyermekek regisztrálását. A 12 évsek felének van profilja az oldalon, a New York-i Egyetem felmérése szerint. Ezek közül a gyerekek közül sokan regisztáltak az oldalon a szülők segítségével. Számos szülő kért a tanulmányról véleményt, majd a New York Daily News fejezte ki vegyes hozzáállását, ellenzést és támogatást is.
„Ez végrehajthatatlan. Mintha lenne egy nagy tál édesség és ne hagynánk nekik semmit.” – egy szülő mondta – „Az internet mindentütt körülöttünk van. Nem maradhatsz tőle távol. Csak egy hosszú beszélgetést kell tartani a szabályokról.”
7) A legtöbb fiatal felnőtt az online világához fordul, nem ok nélkül.
Nehéz elképzelni, hogy a Facebook nem játszik szerepet egy friss Pew Center tanulmány eredményeiben, amely megállapította, hogy bármelyik napon, a 18-29 éves felnőttek több mint fele van online, anélkül hogy bármi célja is lenne, szórakoznak és telik az idő.
„Ha van szélessávú internet, ha online videót néz, ha bármilyen fajta médiát használ – különösen a szociális hálózati oldalakat – sokkal valószínűbb,hogy azért van online, hogy töltse az időt.” A Pew Research Center Internet & American Life Project kifejtették az elemzésüket a tanulmányról.
Forrás: http://piac-sor.hu/

Napi Evangélium küldés

E-mail:

Név:

Lakcím:

 

Hirdetés

SZTMI - Facebook