A Sajómente hírportál beszámolója a megújult Rakacaszendi Tagintézményünkről
Hála és köszönet a szép műsorért, tanítványainknak és a felkészítő pedagógusoknak!
2017. október 02 -án ünnepeltük meg óvodánk védőszentjét, az Oltalmazó Istenszülőt. Intézményünk felújítása közben is kérjük Máriának további pártfogását. Az ünnep alkalmából meghirdetett rajzpályázat eredményhirdetésével zárult kis megemlékezésünk. A legjobban sikerült rajzok az óvoda aulájában kerültek kiállításra.
2017. szeptember 08-án az Istenszülő születésének ünnepén óvodánk lehetőséget biztosított, hogy a szülők és a gyermekek Isten áldásábanrészesülhessenek. Örömmel tapasztaltuk, hogy ezzel a lehetőséggel a családok szép számmal éltek. Az áldást Atanáz püspök atya közvetítette, melyet ezúton is köszönünk Neki.
Pedagógusnaphoz kötődően Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere Brunszvik Teréz-díjjal tüntette ki Tóbiás Lászlónét, az edelényi Oltalom Tagóvoda vezetőjét kiemelkedő óvodapedagógiai munkájáért.
Mint a kitüntetettől megtudtuk az óvoda a „Csak tiszta forrásból. – Nevelés a művészetek eszközeivel” programját az egyházi fenntartásba kerülve is megtartotta, teljesebbé téve azt a keresztény neveléssel, s a görögkatolikus szertartás alapjainak megismertetésével.
Az óvoda immár több mint tíz éve a program modellóvodája, így az ország legkülönbözőbb részeiből érkeznek hozzájuk óvodapedagógusok szakmai tapasztalatszerzésre.
A díjat átvevő vezetőóvónő külön örömét fejezte ki, hogy Nagy Jenőné, a fenti program megalkotója és országos szintű vezetője, valamint a közvetlen munkatársai javaslatára részesült az elismerésben.
Gratulálunk az elismeréshez!
Forrás: migorkat.hu
Iskola oktatási környezetének továbbfejlesztése!
Kedvezményezett: Miskolci Egyházmegye
Támogatás összege: 170,00 millió forint
Támogatás intenzitása: 100%
A projekt fizikai zárása: 2018.11.30.
Projekt azonosító száma: EFOP-4.1.1-15-2016-00003
Projekt bemutatása
A most induló projekt célja az egészséges, biztonságos, egyenlően hozzáférhető és motiváló környezet kialakítása a gyermekek számára, a modern és racionálisan kialakított oktatási környezet megteremtése. Az iskola működő épületeinek fejlesztése két éve zárult pályázat során megvalósult. A felújítás nem érintette a konyha, étterem, és a használaton kívüli tanuszoda épületrészeket, továbbá költségvetésébe az „A” épület fűtéskorszerűsítése sem valósult meg. Az azóta eltelt időben az intézmény a következő problémával szembesült: A gyógytestnevelésre szakember által kiszűrt és -utalt tanulók száma tartósan növekedett (az idei tanévben 26 fővel). A Nemzeti Köznevelésről szóló törvény által előírt délutáni kötelező testnevelés (2011. évi CXC. tv. 27§ (11) bek. c) pont) miatt, és a sportszakági edzések (iskolai sportkörök) miatt nem elég a meglévő tornatermek kapacitása, szükségessé vált egy gyógytestnevelés tartásra alkalmas terem kialakítása. Az iskola korábban önkormányzati fenntartásban működött, és tanuszodával rendelkezett. A 2010. évi árvíz az épületet elöntötte, a gépészeti rendszereket tönkretette. Az önkormányzat az uszoda épületét és funkcióját nem állította helyre. Az épület sem műszakilag, sem esztétikailag nem illeszkedik a megújult oktatási intézményhez, felújítása és funkcióváltása szükséges. A tanuszoda funkció a tervezett városi uszoda beruházásnak köszönhetően elérhetővé válik, így a pályázati források segítségével az iskolának lehetősége nyílt arra, hogy az épületet saját szükségleteihez alakítsa. Az uszoda helyén kerül kialakításra a gyógytestnevelési terem. Az éttermi épületrész energetikai, gépészeti szempontból nem felel meg az elvárásoknak. Az „A” épületben szükséges az elavult, és a hőszigetelés miatt túlméretezetté vált fűtési rendszer rekonstrukciója. A projektben 3 sportudvar korszerűsítése és felszerelése is megtörténik, a felújítással a teljes oktatási környezet egységesen megújul. A beruházás eredménye a mindennapos testnevelés kiegészítése a gyógytestnevelés foglalkozásokhoz megfelelő infrastruktúra kiépítésével. Az intézményhez kapcsolódó leromlott állapotú építmény hasznosításával az oktatás-nevelési tér minőségi növelése is megtörténik, amely hozzájárul az SNI (azaz Sajátos Nevelési Igényű) gyermekek differenciált foglalkoztatásához is. Az étterem és a sportudvarok fejlesztése egyrészt hozzájárul a tanulók komfortérzetének növeléséhez, másrészt az iskola vonzerejét erősíti, amely elősegíti a tanulói létszám fenntartását. A gépészeti beavatkozások közvetlen eredménye az üzemeltetési és karbantartási költségek csökkentése, a költségvetési egyensúly javítása, a fenntarthatóság elősegítése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül valósul meg.
Rakacaszendi templomunk és kis iskolánk a szépséges Cserehát ölelésében...
A sportmàszàs magas szinten fejleszti a kondicionális, koordinációs és mentális képességek szinte mindegyikét.
Nagy örömünkre hozzánk is "átrepült" egy Bee-Bot, azaz egy robotméhecske, hogy nálunk lakjon. Az óvodások és az iskolások is örömmel fogadták. Játék közben észre sem vették, hogy a programozás alapjait, az algoritmikus gondolkodást gyakorolták.
"Mit is adjak ma te néked édes, jó anyám,
tiéd ez ének és e szép virág.
A jó Isten keze védjen minden napon,
áldása áradjon rád gazdagon."