Back

2016. december 18. Vasárnap

Kirándulás Budapesten

A Szent Miklós Tanoda tanulói 2016. 12. 18-án, a hideg kora reggeli órákban útnak indultak Budapest felé. Az úti célunk a Budai Vár volt.

Álmosan indult a reggel, de izgatottan várták, hogy hová utazunk. A nagy hideg ellenére mindenki lelkes volt. A tanulók 80%-a még sohasem járt Budapesten.

A reggeli órákban megérkeztünk a Budai Várba. A Forster központ által működtetett De la Motte Palotába érkeztünk, ahol a karácsony előtti adventi előkészületekbe csöppentünk. Nagy szeretettel fogadtak bennünket a Palotában, ahol többféle kézműves foglalkozáson vehettek részt a gyermekek. Az advent minden hétvégéjén különböző híres cukrászüzemek mutatkoztak be. A mi látogatásunkkor a Szamos marcipán volt a soros. A cukrászok segítségével a mézeskalács sütésbe, a marcipángolyó készítésbe és a mézeskalács díszítésében is részt vehettek.

A kevésbé édesszájúak karácsonyi díszeket is készíthettek. Az egész délelőttöt itt tölthettük és az elkészült munkákat haza is hozhatták a gyerekek.

A koradélutáni órákban Gergely Zsolt közreműködésével és nagylelkű felajánlásával megtekinthettük nemcsak kívülről, hanem belülről is a nagy történelmi múltra visszatekintő Mátyás templomot. Nagyszerű és örök élményre szóló tárlatvezetésben volt részünk és még egy közös imát is elmondhattunk a templom kápolnájában. A gyerekek nagyon érdeklődőek voltak a Mátyás templom történetére és múltjára.

A templomból kifelé jövet megtekintettük a Budai Vár és egyben Budapest egyik legismertebb műemlékét a Halászbástyát, a kilátóteraszokról egyedülálló budapesti panoráma tárult elénk.

Tettünk egy sétát a Budai Várban, ahol megtekintettük a Nemzeti Levéltár, valamint a Hadtörténeti Intézet és Múzeum épületét.

Kirándulásunk zárásaként a délutáni órákban megebédeltünk a Budai Vár egyik éttermében, majd egy utolsó pillantást vetettünk az akkora már kivilágított épületekre és utunkat folytattuk hazafelé.

Tartalmas és maradandó élményekkel teli napot zártunk. A gyerekek szerint életük legjobb napja volt, amelyet nagyon köszönünk minden közreműködőnek.