Back

2017. július 05. Szerda

Szent Miklós Tanoda SZILVÁSVÁRAD Tábor

2017 július 1-jén, egy szombati napon, a délelőtti órákban megérkeztünk táborunk helyszínére, Szilvásváradra. Odaérkezésünk útján a gyermekek nagy izgalommal várták a különböző színes programokat.

A szobák elfoglalása után falusétára mentünk, ahol megtekinthettük Szilvásvárad látnivalóit: pl. Orbán-ház, Református templom, Pallavicin kastély. A séta befejeztével visszatértünk a szállásra, ahol a gyermekek az estét szabadidős tevékenységgel töltötték.

Másnap kora délelőtt elindultunk a Milleniumi Tanösvény túrára. A Bükk-hegységen keresztül vezetett az utunk, ahol földrajzi, biológiai sajátosságokat ismerhettünk meg, mint például a kőzetek, állat-, és növényvilág. A célállomás a kilátó volt, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk. Egy jól megérdemelt pihenés után ismét útnak indultunk. Már vártak minket az Archeoparkba, ahol megismerkedhettünk az őskorral, az akkori tűzgyújtással, kőpattintással, valamint a régészettel, amit a gyermekek is szívesen kipróbáltak.

Hétfőn, a reggelit követően ismét az Archeoparkba vezetett az utunk. A gyermekek pattintott kőszerszámot készíthettek, amit meg is tarthattak emlékbe, ez nagy öröm volt számukra. Délután a Szalajka-völgy felé indultunk. A túra kisvonatozással kezdődött. Az út során csodálatos környezet vett minket körül. Leszállásunk után szájtátva néztük a Szalajka Fátyol Vízesést, a Pisztrángos tavat és a Szikla-forrást. Utunk során vadon élő állatokat is láthattunk az élővad kertben. A túra után visszatértünk a szállásra és izgatottan vártuk a másnapi programokat.

Kedd reggel ismét az Archeoparkban kezdtünk, ahol már szinte a gyermekek otthon érezhették magukat. Most az íjászattal kapcsolatban hallhattunk előadást, ahol íjakat biztosítottak, hogy a gyerekek ki tudják próbálni. Mindenki nagy lelkesedéssel próbálta ki ezt a régi vadászati módszert. A park elhagyását követően egy újabb érdekes programon vettünk részt: a vízvizsgálaton. A gyermekek szíves-örömest vettek részt ezen a foglalkozáson. Az este egy részét kalandparkozással töltöttük. Ki az extrém kötélpályát, ki a trambulint választotta, tetszés szerint. Az este további részében kézműveskedtünk. Minden gyermek saját készítésű ajándékot gyárthatott. Számtalan fajta kézműves dolog közül választhattak. Az este nagyon jó hangulatban telt és szebbnél-szebb dolgokat készítettek, amit vagy megtartottak, vagy elajándékoztak.

Elérkezett az utolsó nap. Egy fantasztikus utolsó programon vehettünk részt. Megtekintettük a Lipicai ménest. A tanodás gyermekek futószáron lovagolhattak a káprázatos Szilvásváradi Lipicai Lovasközpontban. A lovaglást követően terepjáróval járhattuk be az erdőt, mezőt, patakot, ahol sáron, vizen át vezetett az utunk a ménesig.

Sajnálattal vettük észre, hogy így elszaladt ez az öt nap. Élményekben gazdagodva, örömben, boldogságban tértünk haza.