Idősek Hónapja programsorozat alkalmából pénteken a 9. napközis csoport a nagyszüleiknek olvasott fel a Városi Könyvtárban
Fischerné Diczházi Judit pedagógus kíséretében.
Idősek Hónapja programsorozat alkalmából pénteken a 9. napközis csoport a nagyszüleiknek olvasott fel a Városi Könyvtárban
Fischerné Diczházi Judit pedagógus kíséretében.
Tisztelt Szülők!
Kedves Diákok!
A 2025/2026-ös tanévben is lehetőség nyílik a "Lovas szakkörre", melyre az alábbi linkre kattintva, az űrlap kitöltésével lehet jelentkezni. A szakkörre csak korlátozott számban tudjuk fogadni a jelentkezéseket.
https://forms.gle/CwGdB7Z5eaLmDUSg6
Az űrlapot, csak a tanulók e-mail címével (@sztmi.hu) van lehetőség beküldeni.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 27. § (11) bekezdése értelmében az iskoláknak nappali tagozaton legalább napi egy testnevelésórát biztosítaniuk kell. Ebből legfeljebb heti két óra kiváltható – de csak akkor, ha a tanuló:
- versenyengedéllyel rendelkező sportoló,
- és olyan sportszervezeti edzésen vesz részt, amelyet a sportszervezet igazol (edzéslátogatás igazolásával),
- valamint az edzés időzítése megegyezik a testnevelésóra időpontjával (pl. az első, az utolsó vagy utolsó kettő órára esik),
- és az adott testnevelésórát nem közismereti óra előzi meg vagy követi.
A 2024. évi XXV. törvény módosítása tovább szigorította a szabályokat:
A korábbi lehetőségek – mint pl. iskolaköri sport, néptánc vagy sportszervezet által kiállított igazolás nem versenysport esetén – már nem elfogadhatóak. Csak versenyengedéllyel rendelkező diákok vehetik igénybe a heti két órás felmentést, ha valóban az edzésük időrendje egyezik a testneveléssel.
Nagy örömmel számolunk be róla, hogy Szent Miklós Görögkatolikus Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola sikeresen pályázott kültéri sporteszközök beszerzésére, melyet az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ 7 millió forinttal támogatott. A támogatás révén intézményünk jelentős felszerelés bővülésén ment keresztül: 20 db Via Ferrata szettel, 2 db 8 fős túrakenuval, kajakkal, és a hozzájuk tartozó mentésre alkalmas csónakkal gazdagodtunk.
Az új fejlesztések lehetőséget adnak arra, hogy diákjaink és családjaik, táborozóink biztonságos körülmények között ismerkedjenek meg a természetjárás, a hegymászás, és a vízi sportok alapjaival. Célunk, hogy a gyerekek ne csak tantermi körülmények között tanuljanak, hanem élményszerűen, aktívan kapcsolódhassanak a természeti környezethez- fejlesztve ezáltal állóképességüket, bátorságukat és együttműködési készségeiket is.
A beszerzett eszközöket elsődlegesen az Esztramos hegy via ferrata útvonalain, valamint a Rakacai-víztározón fogjuk használni. A felszerelések nemcsak az iskolai sportprogramokhoz, hanem tanórán kívüli foglalkozásokhoz, kirándulásokhoz és nyári táborozásokhoz is kiválóan alkalmazható. A Kerékpáros Vándortábornak köszönhetően a nyáron több, mint 500 gyermek próbálhatja ki új eszközeinket.
Ezúton is köszönjük a támogatást Révész Máriusz Államtitkár Úrnak és az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központnak, hogy segítségükkel a gyermekek új élményekkel, készségekkel és pozitív tapasztalatokkal gazdagodhassanak aktív módon a természet közelségében.
2025. május 21-én, a grafika és festészet tanszakos növendékek - Térelemzések címmel - kerámia műhelynapon vett részt az irotai Kézművesházban. Ezen a napon többféle technikát kipróbálhattak, amelyek közül volt már ismerős is. A délelőtt folyamán egy választott téma köré szerveződött a munka (Lázár Ervin: Négyszögletű Kerek Erdő), amely során kollaboratív módon oldották meg a mintázási feladatot a növendékek.
Ebéd után a népi kerámia korongozás néhány alapfogását próbálhatták ki lábbal hajtható és elektromos hajtású korongon. Legvégül egyszerű majolika alapot készítettek elő - fazekas agyagból - zsengéléshez (első égetéshez) a gyerekek.
A grafika és festészet tanszakos növendékekkel, volt szerencsénk megtekinteni a debreceni MODEM (Modern és Kortárs Művészeti Központ) kiállítóterében a Botanika - Tanulni a természettől? című tárlatát, 2025. március 5-én. A tárlatvezetésen túl, a művészetpedagógiai mikro-foglalkozások fokozták az immerzív (amikor aktív részese a néző a műalkotás befogadásának, pl.: az installáció terébe helyezkedve vagy különféle cselekvések, aktivitások által) élményt. A téma a növények világa, emberre gyakorolt hatása, melyet számos video-installáció, különleges tárgyhalmazok, helyspecifikus installációk, 3D nyomtatott objektumok, valamint hagyományos képzőművészeti eljárásokkal készült alkotás tett gazdagabbá. A tárlat, egyben jó edukációs lehetőség olyan (elfeledett?) ismeretek átadásának is, mint a fokgazdálkodás, házi textilfestés, használati tárgyak faragása.
Köszönjük a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzat munkatársainak a diákjaink számára megosztott ismereteket, melyek jól igazodnak a 21. század kihívásaihoz.
Állatasszisztált angol órát tartott Horváth Annamária tanárnő a 6. c osztályban, melyet a Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ szervezett. Köszönjük a közreműködést Bodnár Petrának és Fügének!