Pedagógus napi kirándulás

Május 25-én reggel fél 6-kor a Mennyei király imádság közös elmondása után vágtunk neki az útnak az Észak-magyarországi Közlekedési Központ buszával. Kiváló sofőrjeinknek köszönhetően tervünknek megfelelően érkeztünk kora délután Zágrábba, ahol a Balassi Intézet munkatársa várt ránk, hogy végig kalauzoljon minket a horvát főváros nevezetességein. Barangolásunk során felkerestük a katedrálist, amelyben Szent László királyunk palástját őrzik, a görögkatolikus templomot, a Kőkapu kápolnáját elpusztító 1731-es tűzvészből csodálatos módon megmenekült, Szűz Máriát és a kis Jézust ábrázoló festményt, a parlament épületét és még megannyi látnivalót. A másfél órás idegenvezetést és egy kis szabadprogramot követően utaztunk tovább Károlyvárosba, szálláshelyünkre, ahol finom vacsorát kaptunk, majd egy kis közös beszélgetés után nyugovóra tértünk, hogy kipihenjük a nap fáradalmait.

Másnap reggel Horvátország világhírű nemzeti parkjába, a Plitvicei tavakhoz indultunk. 3-4 órás túránk során ámulatból ámulatba estünk látván az Úr teremtette táj csodálatos szépségét.

Kora délután élményekkel gazdagodva indultunk haza, s éjféltájban épségben és szerencsésen érkeztünk meg Edelénybe.